Waarom heeft U een website nodig? Zes dwingende redenen​

Wist u dat meer dan 70% van de mensen online gaan zoeken voordat ze beslissen om te kopen of te bezoeken, maar dat 66% van de kleine bedrijven in de Europe geen website hebben? Als u geen website heeft, kunnen bezoeker nooit langs uw bedrijf om te bepalen of u geschikt bent voor hun behoeften.

Als u zich afvraagt: “Heb ik een website nodig voor mijn bedrijf?” we hebben de antwoorden die je nodig hebt.

Op deze pagina geven we je zes redenen waarom je een website nodig hebt voor uw bedrijf en drie tips voor het bouwen van je website.

Winkelbezoek

1. Mensen verwachten dat je er een hebt

Als u geen website voor uw bedrijf heeft, heeft u zich waarschijnlijk afgevraagd: heb ik een website nodig? Hoewel het lijkt alsof uw bedrijf het zonder een website goed doet, zijn er veel redenen om een ​​website te hebben.

Laten we van dichtbij die zes redenen bekijken waarom U een ​​website voor uw bedrijf nodig heeft om te bouwen:

– Simpelweg, mensen verwachten dat je er een hebt. Met de groei van het digitale tijdperk en de mogelijkheid om informatie online te vinden, gaan mensen ervan uit dat de informatie van uw bedrijf ook online staat.

Je publiek verwacht dat je online aanwezig bent, en alleen het hebben van een Facebook-pagina zal het niet redden.

Als iemand naar uw bedrijf zoekt, verwachten ze uw site in de zoekresultaten te vinden.

Zonder een website zullen mensen uw bedrijf als minder professioneel en betrouwbaar beschouwen en zullen ze zich niet op hun gemak voelen om klant te worden.

Dus als u vraagt: “Heb ik een website nodig voor mijn bedrijf?” het antwoord is ja. U heeft een website nodig omdat uw doelmarkt van u verwacht dat u er een heeft, zodat ze meer over uw bedrijf kunnen leren en klanten kunnen worden.

2. Mensen zoeken online naar u

Stel je voor dat twee vrienden samen zijn, een kopje koffie drinken en praten. De ene vriendin, Amanda, vertelt de andere, Marielle, over je bedrijf, zoals ze is onlangs bij jouw bedrijf op bezoek was, en geeft een gloeiende aanbeveling om je bedrijf te bezoeken.

Wanneer Marielle thuiskomt, besluit ze uw organisatie online op te zoeken voor meer informatie. Wanneer ze naar de naam van uw bedrijf zoekt, kan ze geen website vinden. Ze vertrouwt haar vriendin Amanda, maar ze is sceptisch omdat ze uw site niet kan vinden om meer over uw bedrijf te weten te komen.

Dit scenario gebeurt bij bedrijven die geen website hebben.

U heeft een website nodig voor uw bedrijf omdat mensen online naar uw bedrijf zoeken.

Of een vriend u nu aanbeveelt of dat ze langs uw locatie rijden, mensen zullen uw bedrijf opzoeken voor meer informatie. Zonder een website kunnen deze potentiële klanten geen waardevolle informatie krijgen en zullen daarom uw winkel niet bezoeken.

Houd ook rekening met dit feit: 93% van de online ervaringen begint op google zoeken.

De meeste mensen beginnen hun zoektocht online. Om deze zoekers te helpen uw bedrijf in de zoekresultaten te vinden, heeft u een website nodig om makelijk naar uw bedrijf te leiden.

3. Mensen willen snel basisantwoorden

Een van de belangrijkste redenen om een website te hebben is dat je klanten snel informatie willen.

Wordt u overspoeld door telefoontjes van mensen die vragen naar uw openingstijden, uw specialiteit of hoe uw bedrijf werkt? Als dat zo is, is het tijd om een website voor uw merk te bouwen.

U bespaart uw bedrijf het beantwoorden van basisvragen wanneer u deze basis informatie op uw site verstrekt. Een website weerhoudt u van het beantwoorden van vragen als: “Hoe laat sluit u?” of “Wat je aanbiedingen heb je vandaag?” tientallen keren per dag.

Wanneer u investeert in het bouwen van een website, creëert u de mogelijkheid om alle essentiële informatie op één plek te verstrekken.

Je maakt bekend informatie zoals:

Openingstijden
Aanbidingen
Producten en diensten
Prijzen
Adres
Bedrijfsinformatie
Contactgegevens

Denk even na: hoeveel mensen bellen uw bedrijf met betrekking tot de bovenstaande informatie?

Als u vindt dat de meeste vragen over deze onderwerpen gaan, heeft u een website voor uw bedrijf nodig. Met een website kunt u uw publiek snel van essentiële informatie voorzien, waardoor u meer tijd heeft om uw energie te richten op het runnen van uw bedrijf en het beantwoorden van complexere vragen.

4. Mensen gebruiken uw website om met uw bedrijf in contact te komen

Als u nog steeds de vraag stelt: “Heb ik een website nodig voor mijn bedrijf?” hier is nog een uitstekende reden om te investeren in het bouwen van een website: BETROKKENHEID. Betrokkenheid speelt een cruciale rol bij het omzetten van leads in levenslange klanten.

Meer dan 73% van de consumenten gebruikt de website van een bedrijf om met een bepaalde brand naam in contact te komen. In deze digitaal geleide wereld moet u een robuuste online aanwezigheid creëren om prospects te betrekken en ervoor te zorgen dat ze klant worden.

Zonder website mis je deze kritieke momenten waarop je leads kunt omzetten in conversies. Een informatieve en visueel aantrekkelijke website helpt uw bedrijf enorm om prospects aan te trekken, te verrassen en om te zetten in klanten voor uw bedrijf.

5. Mensen willen meer doen dan producten online kopen

Veel ondernemers vragen zich af: “Heb ik een website nodig voor mijn bedrijf?” en antwoord met “Ik verkoop mijn producten niet online, dus het heeft geen zin.” We zijn hier om die mythe te pletten. Een website is niet alleen voor e-commercebedrijven, maar voor iedereen.

U hoeft geen producten online te verkopen om een website te hebben.

Zelfs als u producten verkoopt die te groot zijn om in een virtueel winkelwagentje te stoppen, zoals bouwmachines of bouwmaterialen, heeft een site nog steeds voordelen voor uw bedrijf. Een website trekt prospects naar uw bedrijf.

Waarom?

Mensen willen meer doen dan producten online kopen.

Er zijn drie hoofdtypen zoekopdrachten op Google:

Informatief: gebruikers die zoekopdrachten uitvoeren om meer te weten te komen over specifieke onderwerpen of onderwerpen.
Navigatie: gebruikers die op zoek zijn naar een specifieke pagina of website.
Transactioneel: gebruikers die zoeken met de bedoeling producten te kopen.
Wil je raden welk type zoekopdracht het populairst is op Google?

Het is informatief.

Mensen voeren elke dag tientallen zoekopdrachten uit, op zoek naar informatie. Of het nu gaat om het stellen van een simpele vraag als “Hoe oud is de goude kaas 60+?” of iets meer diepgaands, zoals ‘Hoe maak ik bedrijfsplan’, mensen voeren vragen uit op zoek naar informatie.

Ook als je geen producten online aanlevert, geef je wel informatie. Of het nu gaat om informatie over uw bedrijf of inhoud over onderwerpen in uw branche, u heeft een uitstekende gelegenheid om uw publiek voor te lichten.

Wanneer mensen zich geïnformeerd voelen, is de kans groter dat ze zich bekeren. Omdat u de nuttige informatie hebt verstrekt die ze nodig hadden, is de kans groter dat ze uw bedrijf kiezen wanneer het tijd is om te converteren, omdat ze u vertrouwen.

Nogmaals, u hoeft geen e-commercebedrijf te zijn om een website online te hebben. Als een site op de juiste manier is gemaakt, zal elk bedrijf er baat bij hebben door potentiële klanten nuttige informatie te bieden, die de naamsbekendheid, het vertrouwen en meer kan vergroten.

6. Mensen zien je bij je concurrentie

Weet je wie niet de vraag stelt: “Heb ik een website nodig voor mijn bedrijf?”

Uw concurrenten – omdat ze er al een hebben.

Als je competitief wilt blijven, heb je een website nodig. Uw concurrentie is een van de belangrijkste redenen om een site te hebben. Zonder een website voor uw bedrijf zullen mensen die online zoeken, in plaats daarvan het bedrijf van uw concurrent vinden en bezoeken.

Wist u dat 50% van de gebruikers binnen een dag na een lokale zoekopdracht een winkel bezoekt? Dat betekent dat als u geen website heeft, deze gebruikers in plaats daarvan uw concurrenten bezoeken. U mist een kans om nieuwe leads aan te trekken en naar uw bedrijf te leiden.

Als u wilt blijven concurreren met uw concurrenten, moet u investeren in het bouwen van een website voor uw bedrijf. Het zal u helpen om online aanwezig te zijn bij concurrerende bedrijven en meer leads naar uw organisatie te leiden in plaats van naar de concurrentie.